مبانی نظری تعهد سازمانی کارکنان


(فصل دوم تحقیق)


مشخصات فایل
تعداد صفحات60حجم0/149 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

فصل دوم:


2-1 مقدمه ............................................................................ 16

2-2 تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی ...............................................18

2-3 مراحل توسعه تعهد سازمانی .................................................. 21

2-4 اجزاء تعهد سازمانی ........................................................... 23

2-5 اهمیت تعهد سازمانی ........................................................ 27

(یك)

2-6عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی ............................................... 28

2-7 ابعاد تعهد سازمانی .......................................................... 30

2-8 دیدگاه‌های تعهد سازمانی .................................................. 32

2-9 مدل‌ها و الگوهای تعهد سازمانی ............................................ 34

2-10 برخی تحقیقات انجام شده در خصوص تعهد سازمانی ................. 40

ویژگیهای شخصی

1) سن

مراحل تكاملی سن

با وجود تفاوت های وسیع در فرآیند تكاملی افراد، وجوه مشترك مشخصی در اكثر موارد در مراحل زندگی وجود دارد و لذا این مراحل به 6 دوره طبقه بندی می شود .

1. : شیرخوارگی و كودكی،

2. بلوغ و نوجوانی،

3. جوانی

  • 4. میانسالی،
  • 5. از كارافتادگی

    6. پیری

    این تصور كه تكامل بعد از مرحله نوجوانی متوقف می شود مبنای علمی ندارد زیراهر مرحله ای از زندگی از نوزادی تا پایان عمر، با ویژگی ها و مهارت های تكاملی خاصی همراه می باشد.

    تكامل موفقیت آمیز، فرد را برای زندگی و ورود به مراحل بعدی آماده می سازد . مشكلات موجود در كسب این مهارت ها خطر اختلالات روانی، اجتماعی و حتی مشكلا ت پزشكی را می تواند افزایش دهد . ممكن است تصور

    شود كه تكامل، مراحل مختلف پیشرفت خطی است اما بعضی از محققین معتقدند كه تكامل، پیشرفت خطی دارد

    اما تأثیر آن از نوع مارپیچی است و به این جهت باید به خانواده به عنوان یك واحد مراقبت توجه شود. (خسروی،1385،صص1522-1523)

    دوران شیرخوارگی و كودكی(Infancy and Childhood)

    ویژگی های تكاملی این مرحله به طور كامل مورد بررسی قرار گرفته است . فرآیند تكاملی در این مرحله در مقایسه با دیگر مراحل زندگی (مرحله استراحت ) بسیار سریع است و به همین دلیل انحراف از آن بسرعت قابل تشخیص می باشد . یادآور می شود كه ر وش های استاندارد ارزیابی مانند تست غربالگری تكاملی در سال های اول زندگی قابل استفاده هستند . شاید مهمترین ویژگی های دوران شیرخوارگی و كودكی نیاز به پرورش است حتی قبل از تولد، رشد جنین باید از لحاظ تغذیه ایو محافظت از خطرات، مورد توجه قرار گیرد . فعالیت واقعی والدین از بدو تولد شروع می شود . شروع ارتباط بین مادر و كودك، اغلب از لحظه تولد می باشد كه تأثیر بسزایی بر تكامل روحی، عاطفی، اجتماعی و حتی هوش او دارد.كودكان به دلیل نیازهای دائمی با والدین تماس زیادی دارند بو یژه وقتی كه هر دو زوج در رشد كودك مشاركت داشته و فرزند اول آنها نیز باشد . نیازهای تغذیه ای كودك، مشخص نمودن محل خواب او، ارتباط او باكودكان دیگر خانواده از مسائلی است كه در این مرحله مطرح می باشد.

    2 سالگی كودكان شروع به تجربه فعالیت های مستقل می نمایند، مانند استقلال در پوشیدن - در سن 3سالگی لباس و یا دستشویی رفتن كه والدین باید در یاددهی این فعالیت ها همراه با صبوری تلاش نمایند . مشكلاتی مانند بروز خشم و قهر، انكار و منفی گرایی، مكیدن انگشت، مشكلات دستشویی رفتن و ... شایع هستند . كودك برای داشتن رفتار مناسب، نی ازمند استانداردهای ثابت از طرف والدین در مقابله با آنها می باشد، بویژه توافق والدین در اصول تربیتی بسیار مناسب است.

    6 سالگی ) وقوع حوادث، شایع است با وجود شیوع بالای حوادث خفیف، - در اواخر دوران كودكی ( 10

    مرگ به علت حادثه از علل مرگ و میر این گروه می باشد . در این مرحله موضوع هویت جنسی و نمایش رفتارهای متناسب با جنس نیز مطرح است.(خسروی،1385،ص1524)






    "