مبانی نظری تئوری صف خط انتظار

مطالب دیگر:
🔗دانلود تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمانی پایه ی ششم ابتدایی .🔗دانلود پروسه تحلیل محتوای کتاب بخوانیم پنجم ابتدایی ازمنظرهای مختلف .🔗دانلود تحلیل محتوای فارسی دوم .🔗دانلود تحلیل محتوای کتب درسی فارسی دوم .🔗دانلود تحلیل محتوای هدیه آسمانی دوم .🔗دانلود تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان سوم .🔗دانلود تحلیل محتوای کتب بخوانیم و بنویسیم اول .🔗دانلود تحلیل محتوای علوم ششم پایه ابتدایی درس یازده و دوازده .🔗دانلود تحلیل محتوای علوم دوم ابتدایی .🔗دانلود تحلیل محتوای کتاب علوم سوم دبستان .🔗دانلود تحلیل محتوای فارسی چهارم درس یازدهم فصول 2،3 و 6 .🔗دانلود تحلیل محتوای ریاضی دوم دبستان .🔗دانلود تحلیل محتوای ریاضی دوم دبستان .🔗دانلود تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم .🔗دانلود زندگينامه حكيم ابوالقاسم فردوسي .🔗دانلود چگونه مشکلات یادگیری عربی دانش آموزان را حل نماییم؟ .🔗دانلود تحقیق در مورد خلاقیت در کودکان .🔗دانلود کارورزی علوم تربیتی گرایش دبستان و پیش دبستانی .🔗دانلود تحقیق در مورد دانشمندان بزرگ رياضي اسلام .🔗دانلود درس پژوهی تغییرات مواد .

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات فایل
تعداد صفحات63حجم0/229 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل

(فصل دوم تحقیق)


مشخصات این متغیر:

منابع: دارد

پژوهش های داخلی و خارجی: دارد

کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

نوع فایل:wordوقابل ویرایش

-2-1- تئوری صف

صف یك خط انتظار است، مانند انتظار مشتریان پشت كانترهای سوپر ماركت. تئوری صف یك تئوری ریاضی برای خطوط انتظار می‌باشد. بطور كلی تئوری صف به دنبال استفاده از مدلسازی ریاضی و تجزیه و تحلیل سیستمی است كه بتواند به نحو مطلوب به تقاضاهای تصادفی خدمت‌رسانی كند.یك مدل صف به طور كلی بیانگر دو مطلب است:

1- موقعیت فیزیكی سیستم از طریق مشخص كردن تعداد و آرایش خدمت دهندگان كه به مشتریان سرویس می‌دهند.

2- ماهیت تقاضاها را می‌توان از طریق متغیر گرفتن فرآیند ورود به سیستم و همچنین نحوه سرویس‌دهی به مشریان، مشخص كرد.

برای مثال در زمینه ارتباطات كامپیوتری، یك كانال ارتباطی ممكن است یك سرور باشد و پیام نقش مشتری را ایفا كند. زمان تصادفی كه پیامها در انتظار ورود به كانالهای ارتباطی هستند در واقع ورود به فرایند است و زمانی كه طول می‌كشد تا پیامها از داخل كانالها عبور كنند فرآیند سرویس دهی می‌باشد. مثال دیگر، هنگامیكه یك برنامه ریز(مشتری) در یك ترمینال نشسته و در انتظار این است كه بتواند از CPU (سرور) استفاده كند. زمان ورود و میزان خدمت دهی هر دو تصادفی هستند. مدل از طریق تجزیه تحلیلهای ریاضی پارامترهای مد نظر ما را پاسخ می‌دهد. پارامترهایی نظیر مدت زمان انتظار در صف و سیستم، مدت زمان خدمت دهی، طول صف و غیره.

هنر تئوری صف در این است كه ابتدا یك مدل ساده بسازد و سپس با استفاده از تجزیه تحلیلهای ریاضی نتایج بدست آمده را با نتایج واقعی مقایسه كند و با افزودن جزئیات لازم به مدل، مدل ساخته‌شده را با سیستم واقعی هماهنگ كند. (B.Cooper; 2000;1496-1498)






"